Khamis, 20 Februari 2014

Pertolongan Pertama Untuk STROKE

JUST INFO

Pertolongan Pertama Untuk STROKE

Orang yg kena STROKE secara tiba-tiba, pembuluh darah ke otak akan pecah sedikit demi sedikit. Ingat,untuk mengatasi hal ini janganlah gugup/panik.

Jika mangsa berada di tempat kejadian seperti dibilik air/bilik tidur/ruang tamu dan sbgnya. JANGAN dipindah2kan ke tempat lain, kerana akan percepatkan pecahnya pembuluh darah, dan janganlah sampai dia terjatuh lg.

Caranya adalah dengan mengeluarkan darah mangsa dgn menggunakan jarum yg telah dibakar/disteril yg kemudian ditusukkan ke hujung setiap jari mangsa sampai darahnya keluar 1-2 titis.








Kalau darahnya tidak keluar minta diurut sampai keluar, sesudah itu mangsa akan sedar setelah beberapa minit kemudian. Jika mulut mangsa menjadi herot, tariklah kedua daun telinganya sampai merah dan trus tusuk bahagian bawah daun telinga dgn jarum steril sampai darah keluar 1-2 titis. Setelah mangsa sedar dan mulutnya sudah pulih kembali, barulah dibawa ke hospital.

Biasanya orang yg terkena STROKE pembuluh darahnya akan lebih cepat pecah kerana goncangan dalam perjalanan ke hospital. Mereka biasanya tidak sedar kembali/pengsan dan biasanya akan cacat/lumpuh.

(Kita harus ingat MENGELUARKAN DARAH dari jari orang yg terkena STROKE, maka kita sudah dapat menolong orang tersebut dari penyakit STROKE).

#Kopi & #Pasta

1 ulasan:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam

Assalamualaikum, everyone can comment here :)