Khamis, 27 Februari 2014

Pasangan AS Menjumpai Harta Karun Bernilai $10 juta

Sepasang lelaki dan wanita dari California telah menjumpai selonggok syiling emas bernilai $10 juta ( RM3.269 juta) di hotel mereka tahun lepas.
Syiling yang berjumlah 1427 keping itu berasal dari tempoh 1847-1894 , tidak pernah diedarkan dan dalam keadaan yang baik, kata seorang pengumpul dan pakar wang David Hall.
Penemuan ini adalah penemuan harta karun terbesar dalam sejarah AS .
" Kita sudah pernah melihat karamnya kapal yang membawa beribu-ribu syiling emas dengan kualiti tinggi , tapi harta karun yang terkubur seperti ini tidak pernah diketahui , " kata David McCarthy dari firma kewangan Kagin 's , yang menjadi penasihat pasangan itu kepada Reuters .

" Saya tidak pernah melihat nilai sebesar ini di Amerika Utara dan anda tidak pernah melihat duit syiling dalam keadaan sebaik ini . "
Pasangan itu tinggal di daerah California, yang dikenali sebagai Wilayah Emas , setelah ribuan pemburu emas datang ke kawasan itu pada abad ke - 19 .
Mereka mencari duit syiling itu di wilayah yang disebut Saddle Ridge , dan para peniaga syiling yang sudah melihat syiling itu menyebutnya Harta Saddle Ridge .
Misterinya adalah siapa yang menanam syiling - syiling tersebut dan kenapa .
Pasangan itu merancang menjual syiling mereka di Amazon.
PS: Kalau minat, bolehlah beli. Huhu :)

1 ulasan:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam

Assalamualaikum, everyone can comment here :)